
Od wywiadu przez postawienie hipotezy - do badania i terapii.
Pracuję z dziećmi w każdym wieku, od pierwszych dni (najmłodszy pacjent miał 6 dni, pomijając diagnostykę moich dzieci, której nie mogłem oprzeć się wykonać jeszcze wcześniej), przez dzieci przedszkolne, szkolne – do dorosłych.
W każdej grupie występują zupełnie inne potrzeby i model diagnostyczny.
Z maluszkami pracuję głównie z problemami z asymetrią ciała, (kiedy maluch preferuje np. Rotację głowy tylko w jedną stronę), asymetrią główki (co oprócz estetyki ma później kolosalny wpływ na kształtowanie się twarzoczaszki i rozwój symetrycznego uzębienia), problemami z zasypianiem, szybkim wybudzaniem się, długimi okresami płaczu bez większego powodu oraz trudnością z wyciszeniem się po takim procesie. Problemy ze ssaniem, oddychaniem, przytkane kanaliki łzowe czy trudności z osiągnięciem umiejętności ruchowych dla odpowiedniego wieku (od obrotów, przez pełzanie, siadanie, czworaki do chodzenia czy dalszych kompetencji ruchowych).
Starszym dzieciom pomagam w problemach ze skupieniem i uwagą (adhd i pokrewne mniej precyzyjne diagnozy objawiające się jednak pewnymi kluczowymi problemami), pracując głównie nad poprawą percepcji ciała i zwiększeniem ilości informacji docierających z ciała do kory mózgu co pomaga w utrzymaniu jej aktywności i wygaszeniu nadmiernej aktywności pnia mózgu. W bardziej prostych słowach, pomagam w problemach ze skupieniem i utrzymaniem uwagi. Pomagam też dzieciom które odczuwają ból lub dyskomfort w ciele jak każda dorosła osoba – dzieciom też to się zdarza i czasami ciężko jest uzyskać precyzyjną diagnozę poprzez diagnostykę obrazową. Wiele z przyczyn objawów bólowych w ciele nie jest widoczna na zdjęciu rentgenowskim, USG czy rezonansie magnetycznym.